Kérdezz-Felelek Dahliával  

Posted by Deszy

Dahlia Kérdezz-Felelek



Mi akarsz lenni, ha nagy leszel?
Régen sem tudtam, most sem tudom. Mármint nekem is megvoltak a szokásos állomások: énekesnő, színésznő, fodrász, sminkes... Hugo arckifejezéséből lehet, hogy ezek mégsem olyan szokásosak.
De azt hiszem, az biztos, hogy már egyik sem leszek. És őszintén szólva fogalmam sincs, hogy boszorkányként milyen lehetőségeim vannak. Egyelőre a Roxforton belül is túl sok az újdonság, a kinti világgal még ráérek foglalkozni.

Van kedvenc mugli sorozatod?
Régebben sokat néztem az Bee című sorozatot, nem tudom, ti ezt ismeritek-e.

Ki a legjobb barátnőd?
Nara.

Ki a kedvenc tanárod a Roxfortban, és miért?
Arista Burke. Nagyon szeretem, ahogyan a történeteket meséli. A leghétköznapibb legendából is képes valami varázslatosat kihozni. Olyan, mintha valahogy ötvözné a mugli és a varázsvilágot.

Volt olyan barátnőd, a mugli iskoládban, aki hiányzik?
Nem. Én az a középpontban álló fajta voltam, akinek mindig akadtak követői, de barátai nem igazán. Akkor persze ezt még nem vettem észre, csak most, hogy már vannak igazi barátaim.

Liácska van már elképzelésed, hogy mikor akarsz férjhez menni?
Ööö... Nem igazán tetszik ez a Liácska. Liának is csak Hugo hív, tőle már megszoktam, de ez már sok.
Amúgy pedig férjhez? Tizenegy éves vagyok! Szóval még nem tervezem. A többi pedig attól függ, hogy megszeretek-e valakit, és hogy mikor.

Ha cicát kaptál volna Veda helyett, mi lett volna a neve?
Aranyos kérdés. Mindig rengetegféle cicanév járt a fejemben, és úgy képzeltem, hogy ha meglátom a szerencsést, akkor fogom eldönteni. Veda nevét sem tudtam előre.

Kit "bírsz" legjobban a Weasley családból?
Ez egy nagyon gonosz kérdés! De mivel Hugo az egyik legjobb barátom...

Harry unokatestvéred gyerekei közül ki a legszimpatikusabb?
Legszimpatikusabb? Nos, mivel megígértem, hogy válaszolok... (Ha valamelyikük kezébe jut, megátkozlak titeket!) Lily stílusa áll hozzám a legközelebb. Albus valahogy túl szerény és távolságtartó, James pedig már túlságosan közvetlen. De ugye a kérdés nem arra vonatkozott, hogy melyiküket szeretem a legjobban. :P

Van olyan rossz szokásod amiről le szeretnél szokni most, hogy roxfortos diák lettél?
Hááát... A hiszti. Nagyon keményen dolgozom rajta, hogy ne hisztizzek túl sokat. A Dursley házban egy lételem, de itt...

Felveszed harmadikban a jóslástant, vagy ezenmég nem gondolkoztál?
Hallottam már, hogy mások is emlegették. Akkor ezt most tényleg tanítják? Igazából még abban sem vagyok biztos, hogy képes leszek befejezni az első évet. Szóval nem tudom.

örülsz neki,hogy Roxfortos vagy?
Igen. Bár az egész életemet fenekestől felforgatta az a levél, sokkal inkább otthon érzem magam itt, mint eddig bárhol. Valahogy olyan, mintha minden a helyére került volna. Vagyis majdnem minden. [sóhaj] Anyáékat nehéz jobb belátásra bírni.

Mi vagy ki az, aki legjobban hiányzik a régi életedben?
Szeretem a kalandokat meg az új barátaimat. Ami hiányzik... Hát, bármilyen furcsának is tűnik néha, a szüleim ragaszkodása. Persze tudom, hogy vannak hibáik, de soha nem gondoltam, hogy egyszer idáig fogunk jutni.

Tervezel-e elmenni Narahoz a nyáron?
A nyár még messze van. Egyelőre a tanévet szeretném túlélni. És ahhoz előbb hívnia is kellene. De ha hív, szívesen mennék.

szereted A Tekergőket?
A térképes Tekergőkre gondolsz? Hát, igazából keveset tudok róluk. De James mindig szeretettel beszél róluk, és az a térkép tényleg nagyon menő.

Melyik az a varázslat vagy bájital, amit még nem tudsz feltétlenül megcsinálni, de tudod, h nagy hasznodra lesznek majd a mindennapi életben?
Ez azért nehéz, mert nem tudom, hogy egyáltalán milyen dolgokat lehet még csinálni. De ahogyan Loo eljött értem nyár elején, na, azt jó lenne megtanulni. Nem túl jó érzés, de annyi kellemetlenséget kibírok.

A repüléshez jobban állsz hozzá most, hogy pár hónapja már rendszeresen gyakorolsz? Vagy még mindig nem szívderítő élmény a repülésóra?
Hááát... Már nem olyan rossz, mint először, de azért inkább maradnék a földön, ha nem muszáj repülni.

Kaptak már kihágáson? Ha igen, kivel voltál és mi történt?
Nem, ami kész csoda, amilyen helyekre James elrángat. Bár úgy tűnik, tudja, mit csinál. Illetve... Loo kapott már el minket, ás ő ugye iskolaelső, de mivel elengedett, őt nem számolom.

ki a kedvenc Tekergőd?
Kellene lennie? Ö, igazából nincs. De ha muszáj, akkor legyen Ágas, mégiscsak a rokonom volt.

Nem szeretnél animágus lenni?
Ö, az animágus az, aki állattá tud változni, igaz? Hát, nagyon csábítóan hangzik, de abból kiindulva, hogy nem megy a legjobban az Átváltoztatástan, nem sok esélyt látok rá.

És ha igen akkor milyen állat?
Hát, esély nem sok van rá. De mondjuk... Valamilyen szép cica?

Ki lesz a férjed?
Nem tudom. Nem is biztos, hogy lesz. Mármint szeretnék, de ki tudja, mi lesz?

Kit kedvelsz jobban Jamest vagy Hugot?
Mindkettejüket máshogy szeretem. Jamesszel lenni nagyon felszabadító, vidám és sok energiát kivesz belőlem. De nagyon szeretem. Hugo pedig teljesen más. Ő nyugodt, neki az ember kiöntheti a szívét, ő biztosan meghallgatja. Mellette lehetsz gyenge vagy erős, egyformán szeret. Nagyon mások. De mindkettejüket szeretem.

Mit tartasz a barátság alapjának?
A közös hullámhossz a legfontosabb. Mert lehet a másik teljesen különböző nálad, együtt mégis jó csapatot alkothattok. Ez olyan, mint... Tegyétek egymás mellé Jamest és Hugót! Teljes különbözőek, mégis mindketten a barátaim.

Lehessen a melegeknek gyerekük? (bocs, csak mindenképpen szerettem volna egy társadalmit is)
Nem gond. Különösebben még nem gondolkoztam ilyesmin. A szüleim biztosan rávágnák, hogy ilyeneknek nem való gyerek, de... Ők is csak emberek, nem?

Ha neked lesz gyereked, mit szeretnél máshogy csinálni, mint a szüleid? Egyáltalán a mostani időszak rádöbbentett valamire ezzel kapcsolatban? Vagy a négy éves kori karácsonyod esetleg?
Azért nekem könnyebb dolgom lesz, mert tisztában vagyok vele, hogy lehetséges, hogy boszorkány vagy varázsló lesz. De egyébként nagyon remélem, hogy én nem hagyom magam majd úgy az orromnál fogva vezetni, mint ahogyan én tettem Anyáékkal. És... igyekszem majd elfogadni őket olyannak, amilyenek. Mármint, tudom, hogy mindenki azt mondja, hogy majd jobb szülő lesz, mint a saját szülei, de azért...
Ami pedig a karácsonyt illeti... Az biztos, hogy én nem fogok ilyet csinálni. De amúgy azután, hogy láttam már repülő seprűt, nem merném kijelenti a gyerekemnek, hogy nem létezik repülő rénszarvas és Mikulás.

Szoktál színházba járni (értelemszerűen Roxfort előtti időkre vonatkozik? Van kedvenc darabod?
Nem igazán jártunk színházba. Egyszer viszont láttam a Szentivánéji álmot. Az tetszett.

Ha egy könyvet adhatnál gyereked kezébe, tíz éves koráig, mi lenne az? (ha varázskönyvek is számítanak, bár ebből kevés szépirodalmit ismerünk. Talán a Vértestvérek és a Vérző száj, érző szív az egyetlen.)
Hát, varázskönyveket a tankönyveken és azokon kívül, amiket kutatásra használtunk, nem igazán olvastam. De talán az A kis hercegnő.

A fiatalok több mindent megengedhetne maguknak tapasztalatszerzés címén? Benne lennél például végzős csínyekben (hiszen Jamesnek eddig még nem mondtál nemet)?
Nem hiszem, hogy a fiatalok kiváltsága lenne. Én biztos vagyok benne, hogy felnőtt koromban is szeretni fogom a kalandokat. Végzős csínyek? Az még messze van, de valószínűleg. Viszont addigra James már nem lesz itt. :( Egyelőre el sem tudom képzelni nélküle a Roxfortot.

Hadifogolytáborban próbálkoznál a szökéssel?
Akárhol lennék fogoly, megpróbálnék mgeszökni.

Ha Hug..., úgy értem a későbbi barátod hadifogolytáborba kerülne, megpróbálnád megszöktetni?
Te most barát alatt pasit értesz? Bár tulajdonképpen mindegy. Ha valakit szeretek, akkor megpróbálnám megszöktetni. Ez biztos.

Mit tennél, ha egy lovat találnál a fürdőkádban?
Megkérdezném, hogy James-e az. De félre a tréfát! Meglepődnék, az biztos. És ebben biztos lenne valami mágikus dolog, mert egy ló nem fér be a fürdőkádba! Szóval biztos valaki odatette, megkeresném az illetőt, és megmondanám, hogy hova teszek lovat, ha nem tünteti el.

Mi a kedvenc népmeséd (úgy, ha csak azokat vesszük, amiket ismersz és úgy is, ha ismerné a magyar- és varázslómeséket is)?
Nem tudom, mennyire számít népmesének, de mindig szerettem Artúr király történetét. Bár ennek Anyáék nem örültek annyira.

Van olyan étel, amit legfeljebb csak akkor ennél meg, ha pisztolyt fognának a fejedhez?
Csiga. Béka. Tücsök. Minden ilyesmi. Kizárt!

Szereted a nevedet?
Még soha nem gondolkoztam rajta. Igazából... Megszoktam, hogy így hívnak. Szóval nincs vele bajom.

This entry was posted on 2012. szeptember 15., szombat at szombat, szeptember 15, 2012 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 megjegyzés

Megjegyzés küldése

Kommentek :)