Hajas népek  

Posted by Deszy in

Sziasztok!

Gondoltam, hozok egy kis kiegészítést a legutóbbi, 28. fejezethez. A kutatás során hőseink elég sok történetbe belefutottak, ezekről szól most ez az érdekesség. :) 

Néhány szót már írtam mindegyikükről a fejezetben is. De szeretném leszögezni, hogy egyik hajjal kapcsolatos történetet sem én találtam ki. 

Szerintem sorban haladjunk.

Sámson története bibliai történet, valószínűleg mindenki ismeri, nem csak a vallásosak. (Én sem vagyok az mellesleg, és én is ismerem.) Rajzfilmek hosszú sora készült már róla, filmek stb. Bővebben itt olvashattok róla: http://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1mson_%28Biblia%29



Lady Godiváról egy legenda szól, és azok, akik esetleg nézték annak idején a Bűbájos boszorkák sorozatot, nagy eséllyel találkoztak már vele. Bővebben itt lehet róla tájékozódni: http://hu.wikipedia.org/wiki/Lady_Godiva


Aztán az Oliver által emlegetett Medúsza. Medúsza a görög mitológiából ismert Gorgók egyike, méghozzá a legismertebb. Viszonya volt Poszeidónnal, ezért kellett bűnhődnie, és ezért sújtotta átokkal Athéné. (Nagyon röviden. :D) És bármilyen meglepő, ő az anyja Pegazusnak is. :D Ezt kevesen tudják róla. :) Róla itt olvashattok bővebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/Gorg%C3%B3k De ha a története tényleg érdekel titeket, érdemes inkább felcsapni valami görög mitológiával kapcsolatos könyvet. :) (Igen, a görög mitológiáért rajongó oldalam lecsap. xD)



A következő, aki említésre kerül Bereniké. Egészen pontosan II. Bereniké egyiptomi királynéra kell gondolni. Róla itt: http://hu.wikipedia.org/wiki/II._Berenik%C3%A9



És akkor végül nem hiszem, hogy Rapunzelt bárkinek is be kell mutatni. Külön érdekesség, hogy a Disney féle verzióban Rapunzel haja tényleg világít. És itt szeretném megjegyezni, hogy Dahlia haja nem úgy világít, mint az övé. Aranyhajnak a nevében is benne van, hogy aranyszínűen világít. Ezenkívül az ő haja dalra aktiválódik, és a világítás fokozatosan terjed végig a haja teljes hosszán.
Dahlia haja ezzel szemben sokkal inkább ezüstösen, hidegebb fénnyel ragyog, mint Aranyhajé. Az ő haját pedig ugye az álmok aktiválják, és ha ragyogni kezd, akkor nem terjed, hanem rögtön az egész felületet érinti a dolog. 
És bármilyen megdöbbentő, Rapunzelnek nincs magyar Wikipédia oldala, szóval csak az angol verziót tudom linkelni: http://en.wikipedia.org/wiki/Rapunzel


This entry was posted on 2012. augusztus 15., szerda at szerda, augusztus 15, 2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 megjegyzés

Megjegyzés küldése

Kommentek :)